Nån som provat

2009-06-05 @ 07:53:04
Spikmatta? Jag har en jobbarkompis som har köpt en sån och hon säger att det känns jätte bra i hela kroppen efter att ha legat på den i ca 30min. Hon har haft jätte ont i sina axlar och efter att ha legat på mattan under en period är hon nu mycket bättre. Blodcirkulationen kommer igång så pass mycket att man till och med svettas. Jag känner mig så stel i axlar och rygg och är lite nyfiken på att testa en, men de är fortfarande så dyra så jag vill få lite mer fakta om den först.

Så här står det på Top Formula om spikmattan
Forskning visar att Shaktimattan har en förmåga att minskar smärta i kroppen och minska inflammation.

Spikmattan sänker även blodtrycket, stärker immunförsvaret och ökar uppbyggnad av ny vävnad. Med hjälp av Shaktimattan kan du också lösa upp stress samt öka metabolismen (förbränningen).

Shaktimatten frigör endorfiner och oxytocin, ämnen i kroppen som gör oss lyckliga, avslappnade och mer energiska. Vid regelbunden användning kan även djupgående spänningar och stress försvinna, och du blir mer avslappnad och lycklig.

Kommentarer
Postat av: Mandragora

Jag har en shakti och kan varmt rekommendera den. Hur man upplever effekten av behandlingen är dock högst individuellt. Jag somnar alltid då jag ligger på rygg.

2009-06-05 @ 07:57:59
URL: http://shakti.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej!

ag fick en när jag fyllde i april, för mig är den toppen tyvärr blir den inte använd så ofta. Du får gärna prova min någongång när vi är på Gräsö. Ha en skön kramar till er alla!



2009-06-05 @ 08:24:28
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

dom är superhärliga :) det kan göra lite ont i början om man lägger sig utan tröjja tex men lägger man sig med den på så går det utan problem :) ligg i 20-30 minuter & du blir avslappnad i hela ryggen efteråt.

2009-06-05 @ 17:04:21
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0