Barnfråga

2009-03-29 @ 21:03:43
Till nåt helt annat än mode, parfymer och allt vad det annars brukar vara.

Min lilla Lucas är 4,5 år nu (hua vad fort tiden går) och jag är ganska stenhård på det här med att borsta tänderna på honom. Så pratar med med eller träffar andra med barn i samma ålder och de är inte alls lika noga.
För min del anser jag att det är oerhört viktigt att borsta tänderna även om man är så liten och jag själv har haft enorma problem med mina tänder enda sen jag var liten och vill inte att Lucas ska få samma problem.

Hur gör ni och vad har ni för rutiner?
Borstar ni eller låter ni barnet få borsta sina tänder själva?

Kommentarer
Postat av: LINDA

När jag var liten var det jättenoga. Mamma borstade de på mig tills jag var ca. 6 år, sen fick jag borsta själv med en eltandborste (det var ju inte så svårt). Det var jättebra att de var väldigt noga,, även om man var jättetrött, för jag har aldrig fått något hål. Stå på dig!

2009-03-30 @ 10:49:28
URL: http://lindafunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0