Byxdressen tillbaka

2009-03-31 @ 16:27:22


Lite läckert att byxdressen är tillbaka. Jag minns när jag va yngre att jag hade flera stycken och älskade dessa.
Gick in och tittade på bild nr 2, som jag tyckte va läckrast, då höll jag på att smälla av!
Nog för att det är mode men ska det behöva kosta så in i helvete mycket bara för det?
Jeansdressen kostar alltså 2149kr och det skulle jag för allt i världen inte betala vare sig jag hade råd eller för att följa modet. Lite trött kan jag faktiskt bli på att allt är så fruktansvärt mode inriktat.
Jag måste själv börja tänka mig för när det gäller vad man skriver i bloggen.
Det är lätt att dras till mode bilder och allt vad det nu är istället för att hålla sig till det som är på riktigt i min värld som jag lever i. Jag ska inte säga att jag är fattig, men jag är heller inte rik. Visst köper jag en del mode kläder, men som är mer anpassat till mig och den jag är. Skulle jag vara den typ av människa som ville sticka ut mer skulle jag visst ha råd med det. Nu ska jag inte säga att jag alltid vet vem jag är eller vill vara för det tycker jag är livets fråga varje dag, åtminstone för mig. Ena dagen känner jag mig trygg i mig själv och då klär jag mig oftast tufft, men det behöver inte alls vara av det senaste modet. Jag tar mer än gärna fram mina gamla plagg som är moderna på nytt. Senast idag har jag en kappa (fusk skinn) som är snart 10 år och fick jätte mycket beröm för den på jobbet. Så har man plats ska man spara de plagg man en gång gillat för de kommer till återanvändning! Funderar mer och mer på vad man är ute efter när man bloggar egentligen. För mig började det med att få en stimulering och något annat att tänka på när jag känner mig låg. Sen har jag inte lyckats med att få flera hundra läsare som dessa storbloggare har men det va heller inte syftet. På vägen har jag ändå haft kontakt med flera goda människor och dessa kommer jag att återvända till när jag vill ha nån att "prata" med.

Så tack till er som skrivit i min blogg, det är glädjande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0