Kommer inte in i förrådet

2009-03-31 @ 18:10:30
För några månader sen städade jag förrådet och gjorde jätte fint med nya backar och allt.
Ställde alla mina blomkrukor i färgordning och sorterade upp skor och kläder.
Nu ser det ut som ett bomnedslag igen!
Visserligen har gubben sin cykel där och ganska mycket ska ut till husvagnen snart, men ändå.
När man bor så trångt som vi gör är det inte lätt att förvara saker på ett bra sätt.
Men å andra sidan skulle det inte förvåna mig om det hade varit likadant även om vi bodde i ett hus.
Så det är mitt lilla projekt i kväll. Har tittat igenom posten och det mesta var så klart reklam, men deklarationen hade också kommit så nu är man klar med det! Nätet är väl för bra, snabbt, smidigt och enkelt.
Får faktiskt tillbaka lite pengar och det sitter ju aldrig fel.
I dag blev det en väldigt enkel middag, kaffe och macka. Lucas följde med en dagiskompis hem och skulle få mat där:)
Såna gånger passar vi på att göra det enkelt för oss och det är så skönt att slippa stå vid spisen direkt när man kommer hem från jobbet. I vårat hem är det alltid jag som lagar maten...handlar maten...och tvättar....och vattnar blommorna...
Ah, det jämnar alltid ut sig på ett eller annat sätt. Jag behöver ju aldrig tvätta bilen och det är jag glad för.

Hur har ni vardags sysslorna uppdelat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0