Permanenta ögonfransarna

2009-03-16 @ 14:22:18


Fixa fräscha ögonfransar med fransböjning Vakna färdigsminkad! Skrota ögonfransböjaren och satsa på permanent böjda och färgade fransar. Inget gör så stor skillnad för ansiktet som markerade ögonfransar. Men lever du ett aktivt liv kan det eviga fransböjandet och mascaramålandet ta upp en hel tid - som du hellre skulle ägna åt annat.

Då är permanent fransfärgning och fransböjning ett smart alternativ. Med mörka, böjda fransar dygnet runt slipper du måla på och ta bort mascaran flera gånger om dagen.

Jag testar en fransböjning med fransfärgning och ögonbrynsplock på Sergel Spa & Fitness i Stockholm. Fransböjningen är inte helt olik metoden man använder för att permanenta håret. Fransarna rullas på varsin klistrig liten spole som fästs på ögonlocket -Therese väljer spolar i storlek medium till mina fransar. Sedan appliceras en gel med en svag doft av permanentvätska på fransarna och jag får ligga och vänta i några minuter medan det verkar.

Till min lättnad är metoden inte det minsta obehaglig - jag är nära att somna medan jag ligger med gelén på fransarna. Therese avslutar med att applicera lite fransnäring, och sedan är det dags för själva fransfärgningen. Som avslutning får jag ögonbrynen professionellt plockade.

Resultatet: mörka fransar som ser naturligt uppåtböjda ut, istället för den markanta böjningskant i 90 graders vinkel man lätt kan få av ögonfransböjare. Jag får veta att det ofta kan slita på fransarna att hela tiden böja dem själv och att det är lätt att fransar lossnar (för att inte tala om när man råkar nypa sig själv i ögonlockshuden - aj!)

Den permanenta fransböjningen håller i ungefär två och en halv månad, medan fransfärgningen varar i upp till fyra veckor. Efter en månad kan man alltså göra om färgningen och fräscha upp looken, medan fransböjningen kan göras igen efter tre månader.

För mer information om fransböjning på Sergel Spa & Fitness, besök http://halsa.msn.se/3355/image/www.sergelspafitness.se.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ser jättefint ut!

Snygg blogg har du också :-)

2009-03-16 @ 14:24:33
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Elina

Hej, du hade kommenterat att du ville vara med i nästa tävling.

Men det går fortfarande att vara med!

Det är bara skriva ditt bloggnamn i ett kommentarsinlägg!

2009-03-16 @ 16:01:17
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: Elina

Nu är du med i min blogg tävling!

Lycka till tjejen!

2009-03-16 @ 16:14:43
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: Dorion

åh, jag vill också permanenta min ögonfransar så jag har en fin böj på dem!

2010-03-09 @ 12:04:49
URL: http://www.daredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0