Torrt & Vått

2009-03-06 @ 16:14:47
TORRT
I det här inlägget vill jag nämna min lille son, Lucas.
Han är nu 4år och vi har haft såna otroliga problem med hans torra hud och eksem.
Enda sen han var en liten bebis har vi fått smörja och smörja och ingenting hjälper.
På BVC säger de bara, smörj in honom 2ggr om dagen...
Men ungen har lidit så många gånger och kliat sig överallt hela tiden.
Jag vet inte hur många olika sorter jag provat och vem vill lägga ut flera hundra på nåt man inte vet fungerar? För ett par månader sedan fick han värsta röda utslagen runt munnen och vi uteslöt det ena efter det andra för att se om han var allergisk. Men det spelade liksom ingen roll, det försvann aldrig. Fick höra på håll att en annan haft samma problem och började med vitaminer. Då blev det mesta bra och aptiten ökade dessutom, vilket vore bra bra för Lucas som knappt vill äta. jag köpte vitaminer och nu har han ätit det i ca 1 månad. .... Nu är han jättefin i huden, röda utslagen försvann och han äter som en häst. Kan det bli bättre?! Det är bara att konstatera att han haft vitaminbrist.

VÅTT
Nu till det våta, .....
när sjutton ska ungen bli torr?
Han är utan blöja på dagis sen lång tid tillbaka, men gör på sig ett par ggr i veckan.
På natten är det ett måste att ha blöja för på morgonen väger blöjan nästan 1kg.
Ändå dricker han nästan ingenting på kvällen!
Nu ska man inte jämföra mellan barnen men jag har gjort det bara för att min Malin var helt torr när hon var 2år. Han e otroligt duktig på att prata och har varit det sen lång tid tillbaka och många säger att de som pratar tidigt kanske inte blir torra i första taget. Men min dotter pratade oavbrutet vid 2 och blev ändå helt torr!
Äh, man ska kanske inte oroa sig så mycket, men automatiskt undrar man varför.
Ni som har småbarn, berätta gärna hur det är för er och era små barn.
Barn e ju livet och det bästa som finns!
Tänk om man ändå fått blivit älskad av sin mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0