Tro´t eller ej

2009-11-18 @ 18:42:54
men nu har jag upplevt något som är bland det värsta i hela mitt liv! Jag har känt mig nedstämd en längre tid och det gör vi alla i det här trista jäkla vädret, men för mig blev det mer än så. I måndags fick jag en sån ångest attack på jobbet att jag trodde jag skulle dö. Det var som om allting stannade och jag fick svårt att andas. Efter några minuter släppte den och då var jag helt slut. Jag höll mig kvar på jobbet men koncentrationen var helt borta att det inte ens gick att skriva. Vissa bokstäver försvann och jag tappade bort vad jag skulle göra. I går vaknade jag och kände mig helt likgiltig. Jag visste inte vad jag höll på med och gick fram och tillbaka här hemma. När jag sen kom till jobbet började ångesten smyga sig fram igen och till slut brast det. Jag har inte ord om hur läskigt detta är. Till sist åkte jag upp till psykavdelningen på Ulleråker men det satt långt inne. Att sjunka så lågt att man måste söka psykiatrisk hjälp gör ont för mig men jag var tvungen. En god arbetskollega följde med mig som stöd och det är jag så glad för. När jag väl kom in började processen och det var skitjobbigt. Diagnosen ställdes och jag är alltså i en djup depression. Hela mitt liv verkar ha kommit ikapp mig och nu håller jag inte längre. Jag har aldrig känt att livet har varit så meningslöst som nu och det ska jag få hjälp med. Till att börja med ska jag ta en medicin som dämpar min ångest och den är ganska stark så jag har nu blivit sjukskriven i 3 veckor för att bara ta det lugnt. I och med att jag har ärvtliga gener från min mamma som är gravt deppig så vill de följa upp det här ordentligt. Det tackar jag verkligen för och hoppas nu på att min tunga ryggsäck sakta men säkert försvinner. Om ni bara visste så skamset det känns att vara i det här. Jag känner mig så misslyckad som både person och mamma men det hoppas jag kommer att gå över bara jag mår lite bättre.

Kommentarer
Postat av: A

Känner igen det där hur oerhört jobbigt det är att söka hjälp för allra första gången! Skönt att du har en så bra kollega som följde med. Jag hade en som peppade mig att söka, men gick dit gjorde jag alldeles själv och det var nog det svåraste jag nånsin gjort.

Hoppas nu att du kan få riktigt bra hjälp!!

2009-11-18 @ 22:11:46
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0