Dammigt

2009-10-20 @ 08:17:59
Usch, vad trött jag är! Jag är trött tusan e mig hela tiden och det är så satans jobbigt. I morse tryckte jag tre ggr på klockan och det är egentligen bara sämre att göra så. Men nu gjorde jag det och när jag tittade ut ville jag bara lägga mig igen. Lucas sa att han måste ha sitt paraply med sig för det är dammigt ute. När han sa så slog det mig att jag också sa så när jag var liten. Nu den senste veckan har jag känt mig stressad och låg och det är ingen rolig kombination ska jag säga. Allt blir bara så otroligt jobbigt. Det är så mycket jag skulle vilja göra och framförallt behöva göra, men det finns liksom ingen energi till nånting. Där jag jobbar finns det en träningslokal som jag skulle vilja börja på. Men ett årskort kostar 4200:- och det tycker jag är fruktansvärt dyrt med tanke på att vi bara får 1500:- i friskvårdspeng från jobbet. Men i morgon ska jag i vilket fall prova Aerobic för att se om det är ngt för mig. Vi får prova på gratis i 2 veckor så det tänkte jag börja med att göra.  I dag ska jag till läkaren som gjorde min bröstförstoring för att undersöka en knöl som känns lite obehaglig. Man är ju livrädd för knölar då man vet vad det kan vara. Min syrra berättade att en kompis till henne hade så ont i ett bröst och när hon gick till läkaren sa de bara att hon måste skaffa sig en bättre bh i och med att hon hade så stora bröst. Så hon gjorde det men det blev aldrig bättre. När hon kontaktade läkaren för en andra gång visade det sig att hon hade cancer och den hade spridit sig så pass mycket att hon dog, 26 år gammal. Visst är det tragiskt?! Man får inte vara sjuk för att gå till en doktor för då får man ju tydligen aldrig den behandling man ska ha från början. Nu har jag hört talas om så otroligt många fall där läkare har gjort så stora misstag att det lett till döden för patienten. Om det var någon som läste artikeln om en flicka som fick diagnosen MS och dog för att det visade sig vara cancer så kan man ju undra vad i helvete läkare egentligen kan. Det var en fd jobbarkompis dotter som denna artikel handlade om och hon blev alltså bara 22 år på grund av läkarens bedömning. Nej, man får ju rysningar av allt detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0