Torsdag kväll

2009-10-01 @ 18:57:24
I dag blev det bråttom från jobbet för det var utvecklingssamtal på skolan med Malin. Jag blev så glad! Hon är så duktig på de mesta och det är så roligt att höra. Däremot har läraren sett att hon har lite för mycket kontrollbehov, precis som sin mor. Allt hon gör lägger hon ner hela sin kropp och själ på så när hon kommer hem är hon helt slut. Ingenting får bli fel eller skrivas fult och hon ger sig inte för hon är nöjd, vilket kan vara en bra egenskap men att ha såna krav på sig själv som så ung kan vara jobbigt. Jag har lidit i många år av att ha kontroll, men med åren lär man sig mer och mer att livet är värt så mycket mer och annat. Så nu tänker jag på det så fort jag är uppe i varv och då känns det mycket bättre. När vi kom hem stekte vi hamburgare, en helt underbar smak. Ica har börjat med en tjockare modell som smakar äkta nötkött och den mättar betydligt mycket mer. När vi hade ätit klart va klockan bara fem och det kändes helt ofattbart att vi nu har massa tid över till att bara umgås. Lucas är helt slut ikväll och har redan hunnit somna ett par gånger i soffan. Men nu är det full fart igen och spelar spel med pappa, som tycker det är skitkul. Malin ska ut och springa! Men nu är hon så satans förbannad för att hon har glömt skorna i skolan och det får en sån som jag sota för. Jag Har börjat blöda mer och mer och tror att det är dags att byta spiralen som nu suttit sedan Lucas kom. Tänk om man ändå kunde få slippa tänka på det här med preventivmedel. Men det är ju tur att det finns för tänk så många som skulle ta abort annars. Nu ska jag faktiskt lägga mig på spikmattan en stund och sen ta ett bad. I morgon är det äntligen fredag men den här fredagen blir annorlunda för jag och Lucas e själva hela kvällen. Gubben ska ju på hockey och dricka öl! Jag ska dricka vatten hela kvällen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0