Vårsolen gör så mycket

2010-04-13 @ 19:24:30
Tänk vilket härligt väder det har varit idag! På lunchen satt jag ute i ca 20 minuter och blev bra så röd om kinderna. När jag kom hem satte jag mig mot en vägg vid tvättstugan och jag bara njöt! Det är nu solen är som farligast sägs det och det struntar man i såna här dagar. Det här har vi alla (de flesta) längtat efter så länge efter den kalla och långa vintern. Till middag blev det spaghetti med kalkonkassler och tomatsås, enkelt men gott tyckte jag i allafall. Min son sa bara, blä och så är det med de flesta maträtter just nu. Jag vet inte om det tillhör 5 årsåldern, men så är det hoss oss just nu iallafall. Då får han vara utan mat för jag ställer mig INTE och gör något annat. Han gå ifrån bordet och innan sovdags får han en macka, som han glatt glufsar i sig. I dag köpte gubben min en sån där stång man sätter bakom sadeln för tanken är att lillskrutten ska lära sig cykla.... Men icke sa nicke, han vägrar att ens prova! Envis som en, jag vet inte vad. Så är det med alla nya saker, han är så försiktig och gör ingenting utan att ha kollat in det ordentligt. Det är till både gott och ont, men det kan vara ganska så jobbigt kan jag säga. I kväll blir det en tidig sådan känner jag. Solen har gjort mig otroligt seg idag för man är inte van än. Tittar man ut genom fönstren nu när solen skiner inser man att det är dags att putsa bort vinterskiten. Men jag väntar nog tills energin till det kommer för annars blir det bara hafsslafs av det hela och då kan man lika bra ha de som de är istället. Till att börja med ska vi röja på uteplatsen och förbereda för lite blommor och annat fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0