Fredag till måndag

2010-08-30 @ 19:07:55
Hej å hå vad fort en helg går!

Fredag
I fredags fixade vi barnvakt så vi kunde gå ut en sväng själva, det var evigheter sen! Lucas gick glatt till farmor och farfar och vi tog bussen ner på stan. Vi ville inte gå till nåt ställe där man inte kan prata för vi ville ju gå ute just för att kunna sitta å prata. Vi hamnade på ett ställe som heter Plock och där satt vi till 01:30. Sen tog vi taxi hem och var nöjda med kvällen.

Lördag
På lördagen var det dags att hämta vagnen, så vi gick upp tidigt och då jag ångrade mig över utgången kvällen innan kan jag säga. När vi kom ut till Gräsö så var det bara till att sätta igång med att riva tältet och bara det tar sin tid. Sen stog jag på knä och skurade tälttaket som det var en del fågelskit på. När jag var klar med det hade vi hela golvet kvar som skulle skruvas isär och läggas på hög så innan vi var klara hade det gått 5 timmar. Snacka om att vara slut sen! När vi stod och väntade på färjan kände vi att säsongen är över och att det faktiskt är skönt. När vi kom hem slängde jag mig i badet med ett glas vin.

Söndag
Sov till 10 och hade lätt kunnat sova ett tag till, men min syrra skulle komma vid 11 och jag lovar att hon kom precis kl.11. Vi träffas inte så ofta så när vi träffas går våra munnar i ett. I och med att hon bor i Enköping tycker hon det är lite kul att titta i lite affärer så vi tog en sväng till Skopunkten och Ikea. På Ikea blev det givetvis korv och glass och från Skopunkten kom vi ut med 3 par skor men betalade för ett. Inte för att det är den bästa kvalitén på deras skor men å andra sidan köper jag hellre många och billiga än några dyra.
Såna här blev det för mig. Det är Gyllene Gripen och jag gillar det märket. Priset är 349:-

Måndag
Man kan ju undra hur man kan vara så trött efter 5 veckor semester, men det är jag! Jag trycker på snoze knappen flera gånger så till slut får jag nästan springa mig igenom allt innan vi ska gå. Det är ingen bra start på dagen! I går kväll fick jag reda på att det är föräldramöte ikväll och som vanligt hade jag noll koll på det. Jag börjar bli så trött på mig själv! Den senaste tiden vet jag inte hur mycket jag har glömt och det spelar ingen roll om jag skriver upp saker och ting heller. Jag kunde bara konstatera att jag inte kunde gå för att vi skulle ha avtackning för en tjej på jobbet. När jag kom till jobbet idag frågade jag om det var klockan 17 vi skulle ses och då tittade min kollega på mig fundersamt och sa, det är ju i morgon... Nu hände det igen! Jag som hade sagt till gubben att vi skulle gå ut och tyckte att jag var så duktig som kom ihåg det, men likförbaskat blev det fel. Börjar nu inse att jag måste lägga in allt i mobilen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0