Veckopeng till en 12 åring

2010-08-23 @ 21:13:45
Nu händer det grejer och lilltjejen börjar bli stor och har full koll på det här med pengar. Kompisarna pratar om hur mycket de får i månadspeng/veckopeng och den ena får mer än den andra, så nu ser hon upp till de som får mer än vad hon idag har som i sin tur leder till diskussioner. Hennes pappa och jag har pratat om det, men vi vet inte vad som är rimligt att få. Idag får hon 150:-/mån och det kan säkert vara lite för lite vid 12 års ålder, jag vet inte. Andra får så pass mycket som 150:-/veckan och det kan jag tycka är lite väl mycket. Så vart drar man gränsen?! Hur mycket ger ni era barn i veckorpeng alt månadspeng?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag kan tycka att det viktigaste är att "lilltjejen" gör sig förtjänt av att få veckopeng. Det vet jag att mina föräldrar sa när jag första gången skulle få det. Speciellt i 12år ålder då kan man som vuxen börja ställa vissa krav och då kan man även reglera veckopengen där efter. Själv hade jag veckorpeng väldigt kort period. Istället frågade jag efter pengar när jag behövde, vissa veckor var det mer än andra men i det stora hela tror jag att det jämnade ut sig. Plus att mamma och pappas baktanke med det var att de då kunde motargumentera lite till vad pengar gick till. Finns nog en hel del olika lösningar på ditt problem :)



Lycka Till!

2010-08-23 @ 21:21:17
URL: http://mattiasalmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0