Godmorgon tisdag

2010-01-26 @ 07:48:15
Jag har haft en lite hattig natt men det känns ändå helt ok. Däremot har jag fått tillbaka mina stela axlar för att jag har spänt mig så mycket så en massage vore inte helt fel. I dag tar jag det lugnt på morgonen för det är ett möte på em som jag vill vara med på och när jag väl bestämt mig för att ta det lugnt känns det så otroligt skönt. För mig är det som ett måste att komma iväg som en klocka varje dag och det är just det jag måste lära om. Men jag tar en sak i taget nu och jag känner att det är mycket annat som har förändrats den sista tiden. Jag kan sätta mig ner och bara njuta, trots att jag har massor att göra och det kunde jag inte ens tänka mig för ett par månader sen. Så det är ett stort framsteg! Om ni kommer ihåg så flyttade vi ut sängen i v-rummet för ett tag sen och det gjorde vi på prov. I går satt vi båda och tänkte ungefär samma sak, det känns inte rätt. När man bor så trångt som vi gör måste man prova olika lösningar för att få det bästa resultatet. Så nu blir det en flytt tillbaka till sovrummet igen. Hörde på nyheterna i morse att räntorna snart är på väg upp så vi bor hellre som vi gör än att betala en massa pengar bara för att bo. Jag verkligen lider med de som sätter sig i såna skulder att de knappt har råd att handla mat. Det finns så mycket annat som är viktigare här i livet och för oss är det att kunna unna oss något extra. Det lilla extra just nu är vår nya husvagn, som vi starkt längtar till att få vara i. Snart ska jag och min lilla sångfågel ta oss till dagis. Han har sjungit enda sen han klev upp och det är Indiana Jones och Star Wars omvartannat. Tänk om man ändå bara hade en liten liten gnutta av den energi, vad mycket lättare allt skulle vara. Bara på de senaste två åren tycker jag min energi har förändrats så det gäller att njuta av det som livet har att ge. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0