Den är töntig

2010-10-12 @ 19:21:58
.....säger min son... Tänk att en 6 åring kan vara så bestämd över vilka kläder han sätter på sig! Det hade jag aldrig kunnat tro för ett par år sen då han lurvade omkring hur som helst. Men idag kan jag inte ta fram de kläder jag tycker han ska ha för då går han raka vägen in till byrån och byter. Igår när vi skulle gå till skolan tog jag fram hans vinterjacka och den är grön, vilket han älskar, men den är töntig säger han. När jag hade låst dörren skulle han inte ha den utan en annan. Det är bara det att den där "annan" är en vårjacka och är lite för kall nu. Jag var precis lika bestämt som han och fortsatte att gå mot skolan. Han huttrade och mumlade om att han ville gå hem och hämta den där andra jackan, men jag fortsatte att gå. Till slut började jag nästan att skratta åt hans envishet för jag trodde aldrig att han skulle tillåta sig att frysa på grund av att jackan var grön. När vi nästan var framme stannade han och sa att han ville sätta på sig den och då vann jag!!! Snacka om att de små kan suga musten ur en vuxen!


Idag har jag varit in i alla affärer jag kan tänka mig som kan ha en blå jacka, men jag hittade ingen i hans storlek! Så jag kom hem utan jacka. Har suttit och tittat på nätet också men det är i stort sett samma sak där. Han vill inte ha någon jacka med mönster och det är det ju på nästan alla barnjackor, så det blir inte lätt. Vi får väl se om det finns en chans att han ändrar sig och tar på sig den gröna jackan i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0