Då har det gått många dagar nu

2010-09-18 @ 09:43:03
Har varit så uppe i mig själv de senaste dagarna med att pula och ha mig med allt och överallt. Det senaste jag gjorde var att byta gardiner i köket, igen. Hade de förra i en vecka ungefär. Jag är inne i värsta shoppandet och vill ha massor av nya kläder och det har blivit en hel del den senaste veckan. Byxor,tröjor,jacka,skor och vantar och jag går liksom igång på det. Jag får ett inre rus och det kryper i hela kroppen att bara få fortsätta handla. Det är precis som om jag kan handla allting nytt och slänga det gamla. Skorna blev en rolig histora, jag hann köpa mig tre par och lämnade tillbaka alla tre, men igår slutade det med ett par som jag tidigare har i vitt och som jag vet är sköna. Sneakers Reebok blev det.


När jag köpte de förra betalade jag ett par hundra mer för de har gått ner i pris nu. Säljaren sa till mig att just den modellen har funnits i 25 år och det tycker jag är lite häftigt med tanke på hur de stylar om alla andra modeller.

 Det har har blivit en ny telefon oxå... Först ångrade jag mig, men nu är jag rätt nöjd när jag lärt mig hur den fungerar. Igår när jag kom hem satt jag och tittade i badrummet och bestämde mig för att byta ut det oranga till grönt men det är så typiskt, när jag har bestämt mig för en speciell grej eller färg finns det aldrig exakt det jag vill ha. Det finns massor av gröna handdukar men inte i just den färgen jag vill ha. Sen vill jag ju ha ett duschdraperi i grönt också och då ska det vara i samma färg som handdukarna och hur lätt är det? Matta var det ja, den ska ju oxå matcha så klart. Jag har suttit och titta på alla postorder sidor, men de har inte alls nåt av det jag vill ha. Kom på att Jysk kanske kan ha nåt, de har ju en hel del olika färger och modeller.

På onsdag ska det bytas bytas fönster här hemma och det kommer att bli så rörigt. Men nu när vi måste ta ner skåpen på väggen ser jag chansen till att få upp en ny tapet på den ena väggen. När jag sa det tittade gubben på mig med en blick som ingen annan kan göra. Det är ju jag som tapetserat den väggen och den blev ju naturligtvis inte bra, så nu får han sätta upp den nya så det blir bra. Jag gjorde åtminstone ett försök...

Idag skulle jag så gärna vilja klippa mig! Jag har verkligen stått ut länge med den halvlånga frisyren, men vill helst ha kort som jag brukar. Skulle gärna vilja färga det mörkt också för det brukar jag göra på hösten. De två senaste gångerna jag klippt mig har jag varit så besviken för hon som klippt mig har klippt så ojämnt att jag själv fått jämna till det och så ska det väl ändå inte vara. Jag vet inte till vilken frisör man ska gå till för att bli helt nöjd. Det är väl det att man får gå till en salong som tar ett par hundra mer då den personalen säkerligen är bättre utbildade och det skulle det i och för sig vara värt nån gång. Man kan ge det en chans om inte annat. Den som kan det där med att klippa är min kära kusin, men den lilla rackaren bor ju i Växjö. Kan bli lite jobbigt att åka dit varje gång... Så vi får väl se hur den här dagen slutar, om det bli en klippning på stan kanske.

Kommentarer
Postat av: Hellepelle

Kom hit så klipper jag till dig gumman!!!!

2010-09-18 @ 11:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0