Man kan hinna med mycket på en dag...

2011-01-11 @ 20:02:00
Tänk så mycket man hinner göra under en dag om bara orken finns. Man börjar med att gå upp kl.6 och till skolan med barn 7.30. Promenad till jbbet och starta växeln 8.30. Sen Lucas börjat skolan tar det mig lite längre tid att gå till jobbet och det är ju bra för kondisen i och för sig, men jag blir så lätt stressad och bara 10 minuter längre tid på morgonen gör så mycket. Stängde växeln 16.30 och sen raka vägen till affären (har fuskat med veckohandlingen). De hade fått hem sillsallad och jag bara älskar det! Hem och lagade mat till grabbarna (falukorv och makaroner) men jag känner mig så äcklig i kroppen just nu så jag åt en sallad istället. Under tiden korven var under stekning hann jag vika halva tvätthögen som låg på sängen. Matdags och disk, starta diskmaskin och sen vika resten av tvätt. Badade barn, hängde upp mitt nya duschdraperi som kom hem idag. Jättefint och en helt underbart röd färg, som jag nu har i badrummet. Gick på Lucas rum och plockade upp alla hans papper och allt lego som låg över hela golvet. Man kan tycka att han ska städa sitt rum själv, men då hinner klockan bli så mycket innan han är klar så jag väljer att göra det själv. Sitter nu och suckar över min kroppskänsla och vet inte vad jag ska ta mig till. Måste försöka hitta mig själv så fort jag bara kan så jag inte hinner bli deppig, som jag lätt blir när jag inte känner igen min kropp. Kontrollen över vad jag väljer att stoppa i mig tar över och har jag bestämt mig för en sak så gör jag det. Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen blir det till att kika runt lite på Ellos och HM och beställa lite kläder till sonen. Han har växt någe orehört på sista tiden så alla tröjor har blivit för små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0