En tand fattigare

2011-06-20 @ 22:02:36
I fredags tog jag bort en tand! Jag hade haft ont till och från ett bra tag så jag tänkte det kunde vara bra att kolla upp det innan semestern börjar. Ringde i fredags morse och fick komma direkt. Min stifttand hade lossnat!!! Roten under var spräckt så det gick inte att sätta tillbaka den igen. Gissa om jag blev knäckt? Det är den 6:e tanden framifrån och det kändes som om jag var helt tandlös. Jag vågade inte ens titta mig i spegeln när jag var där men när jag väl slutade blöda stod jag bra så länge och provade att le och skratta för att se om det skulle synas, men det är nog bara jag som ser det. I dag känns det bättre och jag kan äta igen, men det tar nog tid innan jag vänjer mig vid att vara utan den stora tanden som jag använt mest när jag äter. Om 8 veckor kan man titta på om det går att sätta en protes och om det går bra tror jag att jag kommer att göra det och priset är då 15.000:- Det är vidrigt vad dyrt det ska vara! Hade det varit den 5:e tanden hade försäkringskassan stått för en del, men inte när det gäller tand nr 6. Snyft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0