En god fredag

2012-08-31 @ 19:18:48
I morse gick jag upp 05.20 för att ta en rask promenad. I vanliga fall skulle jag bara ha tryckt på snooze, men i går efter min promenad kände jag mig så taggad till att börja träna så jag klev upp för att  ta den där promenaden. Måste börja bränna lite kalorier! När jag kom hem åt jag frukost och duscha och sen kände jag mig hur pigg som helst. Att klä sig i något fint var ingen idé för jag har haft en hel dag i  arkivet, vilket är skitigt. Men jag kände mig lagom fint klädd. Fick hör att jag såg "pigg ut" och det är ju lite kul när man har kommit upp i min ålder :) Vi avtackade en fin arbetskamrat vid 14 och efter det hoppade jag på stålhingsten hem och det tokregnade. Men jag var väl klädd med både regnjacka och regnbyxa samt ett paraply, så jag klarade mig bra. Ja, sen satte jag mig för att bara slappa en stund innan killarna kom hem och då ropades det på mat. Idag gjorde jag ytterligare en ny maträtt. Jag fyllde kycklingfilé med vitöksost och spetsade med en god sås som blev en succé. Det är så himla roligt att tillaga mat när familjen säger att det är gott! Nu säger dom i och för sig alltid att jag tillagar god mat och det är alltid roligt att höra för är det något jag hatar så är det att tillagamat. Det är fredag och det var längesen vi hade något godis hemma, men ikväll ska vi ha lite myspys med godis så killarna tog en sväng till affären. På vägen hem ramlade lilleman och stukade handleden, men det går säkert över när han får äta lite gottigott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0