En närvarande dag

2012-03-14 @ 19:23:38
Natten till idag var hemsk, jag tänkte på mamma, hade ångest och kunde inte sova. Lilla Lucas kom in på tidig morgon och sen kunde inte jag somna om. När gubben åkte till jobbet var det bara till att gå upp och fixa allt inför lillemans skoldag. När jag hade lämnat honom gick jag hem och drack lite kaffe och sen kände jag mig mycket mer närvarande. Jag tog fram kyckling för tining och en härligt varm dusch. Sen träffade jag en underbar vän som fick mig att skratta. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och ibland är det så skönt. Det finns så mycket skratt och glädje inom mig som inte framkommit den senaste tiden, men idag skrattade jag mig så varm tillsammans med min vän och det kändes helt underbart. Posten kom och vi fick hem taxeringskalender för 2012. Snacka om spännande att se hur sjukt mycket en del tjänar, som inte ens har vare sig den ena eller den andra utbildningen!!! Själv har jag cirkulerat på samma företag i 24 år och inte lyckats mer än att sitta där jag sitter. Jag vet inte hur man ska se på det... Det har under en längre tid funnits så mycket längtan till utveckling och förändring, men år ut och år in har gått. Jag blev faktiskt uppringd av ett konsultföretag idag där de ville ha mig, men jag är inte en sån som vill hoppa runt och detta var bara ett uppdrag, så jag sa nej. Men det roliga var att höra att jag var så intressant i och med min långa arbetslivserfarenhet. Det ser bättre ut att ha arbetat på ett och samma företag i 24 år än att flyttat runt. Men just nu hjälper inte det mig för jag vill fortfarande jobba på mitt företag, men göra någon typ av förändring. Vi alla behöver förändringar, både i arbetslivet och privatlivet och som kan leda till något bra. För mig har det just hänt en del i privatlivet och jag käner att jag även behöver en förändring när det gäller mitt arbetsliv. En förändring i arbetslivet kan ge en styrka i privatlivet likväl som en förändring i privatlivet kan ge en förändring i arbetslivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0