Farlig tid på året

2012-11-21 @ 20:42:00
Den här årstiden tänds det ljus i de flesta hus. Vi vill kura in oss och mysa när mörkret faller på, men..... det kan lätt hända en olycka. Jag älskar värmeljus och har såna står lite här och där. Min man har eldat upp ett par handskar, som jag precis hade köpt genom att lägga dom rätt över ett värmeljus. Han slänger upp matlådskassen på bänken utan att tänka sig för och plastpåsen kan lätt ta eld. Nu ikväll slängde han en bit hushållspapper rätt över ljuset på köksbordet och det sa poff! Den tog direkt eld och brann ordentligt och allt gick väldigt fort. Men jag hann fånga pappret och kvävde elden med händerna. Jag skrek av rädsla och min son blev skiträdd och började grina och mina ben blev spaghetti. Så nu luktar det brand i hela köket. Usch, va lätt hänt det kan börja brinna!
Jag hoppas min man lärde sig något nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0