Nöjd med dagen

2012-10-22 @ 20:31:29
Mm, vad jag sov gott inatt. I med propparna i öronen så sover jag som en stock. I och för sig så var det en natt som inte Lucas kom in och det gör stor skillnad.
I stort sett allt i kylen är slut och brödet slogs vi nästan om i morse. Vanligtvis handlar jag en gång i veckan, men förra veckan orkade jag faktiskt inte veckohandla och då får vi ta det som det är. Det som är positivt är att det blir frystömning på matlådor och småskvättar och hur det än är så lyckas man alltid få ihop nåt. Ibland kan det till och med bli godare.
Efter skolan hade Lucas en klasskompis med sig hem och de fick sig en utflykt till 4H av Malin. Först gick dom iväg och pantade alla burkar som blev efter festen så det blev pengar till lite fika som dom köpte med sig. Det hon inte tänkte på var att dom tog fikat precis vid middagstid, så när vi skulle till att äta hade vi 2 barn som inte var så särskilt hungriga. Men mysigt hade dom ♥
Sen var det dags för läsläxa med Lucas och det går bättre och bättre, men han är inte lågt ifrån intresserad av att läsa. Jag har två barn som är helt olika, Malin älskade att läsa och skriva redan på förskolan. Men så är hon som mamma också :p  Sen har det varit en del soffhäng och det var skönt. Min Malin är just nu inne i en period där hon spriger framför spegeln 100 ggr/tim med olika ombyten och det är så roligt att se på. Jag minns så väl när jag var 14, det var en jobbig men rolig tid. Jag skulle kunna betala bra så mycket för att få tillbaka den tiden.
Jag är på bra humör och mår riktigt bra, trots att det är grått och mörkt.
Nu har jag piggat upp mig med lite brun hårfärg och det känns skitbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0