En pyssel helg

2012-09-23 @ 20:04:31
I går var jag och barnen till Ikea och tände ett ljus för mamma och det var en jättemysig dag trots att det regnade. Gubben var på Solvalla med killarna på jobbet så vi hade en heldag helt för oss själva. När han kom hem började vi alla bli trötta så jag gick isäng ganska så tidigt. Vaknade förstås jättetidigt idag, men det gjorde ingenting för jag hade en del att göra. Malin har länge velat kasta ut sina skåp och möblera om så det blev en hel dag i hennes rum. Först kom dom och köpte soffan, så nu sitter vi på utemöblerstolarna :) Sen åkte jag och Totte och köpte en garderob till Malins rum så nu har hon fått det precis som hon vill ha det. Det blir ganska så rörigt när man flyttar möbler hit och dit, men nu är det klart. Igår när jag och ungarna var på Ikea köpte jag en jääääätte stor plastback som jag så länge tänkt göra och nu när julen snart är här har julsakerna hamnat i en låda i förrådet. Tänk så mycket plats jag fick över till annat...  Just nu är hela trapphuset fullt av kartonger som ska slängas och det är lika jobbigt varje gång. Att packa upp och vika ihop skiten går bra, men sen att ta sig ut till containern är inte lika roligt. Gubben ligger här bredvid mig och snusar så gott och det slår aldrig fel att det är en snusfläck på kudden sen, som är omöjlig att få bort. Nu ska han väckas så han kan sova i natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0