Helgen

2012-09-09 @ 19:16:00
Helgen har varit bra, men gått alldeles för fort. I fredags gick jag isäng vid 21-tiden och det var superskönt. Vi åt en god middag och sen soffhängde vi bara så då ropade kudden på mig. Det var den kvällen.
 
I går var vi till optikern med gubben och han blev med glasögon, vilket jag visste sen länge. Han har bara under det senaste halvåret fått mycket sämre syn och huvudvärk i stort sett varje dag, så nu ska han förhoppningsvis få ordning på det. I och med att Lucas var hos farmor passade vi även på att ta en lunch så vi fick en hel dag på stan för oss själva. Det var inte igår! Då det var kulturnatten kryllade det av folk överallt, men i och med att vi inte visste att det var det blev det som en liten överraskning. Det är kul att titta på folk :) Så det blev en pubrunda helt enkelt.
Till middag åt vi färskpasta med bacon och carbonnarasås och det var så satans gott. Ja, sen drog även den kvällen iväg och det blev ganska snart sovdags.
 
Idag tog gubben en 3 mils cykeltur och jag en promenad. Efter lunch åkte vi till Leos lekland så Lucas och en kompis till han fick leka av sig lite. Denna ljudnivå är fruktansvärd och jag beundrar verkligen dom som jobbar där. Det pinsamma var att  jag inte hade strumpor på mig och blev tillsagd att ha det, så jag fick köpa mig ett par Leo strumpor :) Det roliga är att dom är supersköna och kostar bara 20:-, så vi köpte även några till Lucas. Det blev 2 timmar på Leos och sen hem och fylla på magen med lite mat och idag blev det sejfilé med räkor, curry, vitlök, chilisås och grädde. Det är så roligt att lilleman äter fisk och just idag åt han till och med räkorna.
 
Leos lekland.
Den vita kanan till höger åkte jag några gånger och jäklar va de gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0