Tiden räcker inte till

2013-05-07 @ 21:26:00
Det har hänt en del sen sist jag skrev, men känner inte att jag vill rabbla allt. Det som har tagit en hel del energi är att min son inte velat gå till skolan I torsdags förra veckan bestämde han sig för att stanna hemma. Jag blev både arg och ledsen och gjorde klart för honom att jag inte kan ta ledigt en dag ifrån jobbet bara för att han inte vill gå till skolan. Beslutet var svårt att fatta, men jag beslöt mig ändå för att åka till jobbet i tron på att han då skulle ta sig till skolan. Men nej, han ringde mig på vägen och trodde att jag bara var en bit bort för att skrämma honom. När han insåg att jag på väg till jobbet blev han lite bekymrad, men han tog sig ändå inte till skolan. Jag ringde till hans fröken och kände mig helt förtvivlad, men hon tyckte att jag gjorde rätt för annars vet han att jag stannar hemma med honom såna här gånger. Det sista jag gjorde klart för honom var att han inte skulle få spela något och det gjorde han inte heller. När jag kom hem skämdes han och tyckte att dagen var skittråkig, så det kändes ändå rätt att jag lämnade honom ensam hemma. Han hade fixat till sin egen lunch, så dom kan om dom vill!
Efter det har det gått bra och jag hoppas det fortsätter så för vi har nu pratat om det och det finns ingen riktig orsak till varför han inte vill gå till skolan, mer än att han hellre vill vara hemma och spela.
 
I dag har det verkligen känts som sommar! Satt ute på lunchen och det hettade bra i ansiktet. När lunchen var slut kände jag den där doften som kommer av bränd hud så nu vill det till att passa sig. Kan säga att jag själv är skitdålig på att skydda mig, men nu har jag alla fantastiska Aloe Vera produkter som kan skydda mig och då blir det både enklare och roligare.
I går hade vi företagspresentation hela kvällen och jag känner att jag just nu har mindre och mindre tid till att blogga, men jag lägger in nåt lite då och då när jag känner för det.
 
I morgon åker vi ut till Gräsö och det ska bli så skönt att få en långhelg med alla underbara vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0