En fullspäckad dag

2009-06-17 @ 08:36:31
I går blev det mer än en hel arbetsdag. Direkt efter jobbet var det sommarfest på dagis och när vi var klara med det var det bara att gå hem och byta om till "målarkläder". Vi har Lucas på ett föräldradrivet dagis, vilket kan vara både för och nackdelar. Det finns andra sådana dagis som har mer uppgifter än vad vi har, men vi anser att det är mycket som det är ändå. Först ska du vara med i en arbetsgrupp (snickare, sy, fest, övrigt) där du skall utföra något under fyra timmar per termin. Utöver det är det städdag tre ggr/år som är fyra timmar per tillfälle där vi skall städa allt kan man säga. Den senaste städdagen kunde vi inte vara med på och då fick vi en "straffuppgift", som vi kallar det. Vi fick i uppdrag att måla staketet runt dagiset på fram och baksida, som föreståndarinnan hade räknat ut till fyra timmars jobb. Vi började 17:30 och jag kom hem 22:45 och då är vi ändå inte klara. Till en början fanns det dessutom inga penslar så min man fick åka och köpa det. Jag var så arg för jag anser inte att jag gör detta arbete för barnens skull och dessutom är det kommunens jobb. Grr, vad arg jag blir! Tack och lov är det bara ett år kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0