Alkoholproblem

2009-03-15 @ 16:39:29
Jag vill bara i detta inlägg diskutera det här med alkohol problem.
Själv är jag uppväxt med en foster pappa som är alkoholist.
Min biologiska pappa var också det, men honom har jag inte växt upp med och träffade honom endast 1ggr. För min del gillar jag vin och dricker ett glas när jag känner för det, lördag som måndag. Det pratas aldrig om hur mycket man egentligen dricker för det är skamset för många, men jag kan lätt påstå att jag skulle räknas som alkoholist i mångas ögon. Det är aldrig så att jag dricker för att bli full för det är det värsta jag vet, men jag tycker det är mysigt och gott att sitta tillsammans med ett glas vin. Men då man nästan aldrig hör hur folk dricker i veckan resp. helgen är det svårt att själv se vad som är normalt. Man kan testa sina vanor här

Vad är normal för er?

Dricker ni varje helg?

Tar ni nåt att dricka mitt i veckan?

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

ett glas om dagen eller 2 flaskor på helgen? va e skillnaden egentligen?

I södra europa e d hur normalt som helst att dricka ett glas vin om dagen, d e bara svenskarna som e så präktiga som samtidigt super skallen av sig på helgen.



Själv dricker jag bara när d vankas fest, eftersom jag inte kan sitta still om jag dricker :p

2009-03-15 @ 16:51:51
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0