Har ni vaccinerat er?

2009-11-02 @ 20:02:31
Alltså, jag vet inte vad jag ska ta till mig när det gäller vår nykomling. På jobbet har vi fått erbjudande om att ta den gratis och jag har inte nappat på det. Jag har aldrig tagit någon influensaspruta tidigare och tror mig inte behöva det den här gången heller. Men så läste jag precis om en tre åring som avlidit av den, men att han även hade andra sjukdomar som kan vara den största orsaken. Men vad fruktansvärt! Skulle något så hemskt hända mina barn skulle livet kännas helt meningslöst. Nä, usch vad splittrad jag känner mig. Är denna influensa så mycket värre än de andra, Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Berit

Man vet inte vad man ska tro.Har inte bestämmt mig ännu

2009-11-03 @ 11:31:23
Postat av: Tomas

ICKE!!!

Mediahysteri, skräckpropaganda. Avsugningar mellan reportrar och läkemedelsföretag. You name it.

Alla dödsfall har haft underliggande sjukdomar. Fler kommer säkert att bli sjuka av "baconfebern" än vanlig influensa. Men jag tror inte att flera kommer att trilla av pinn. Vad är boteskillnaden mellan de två? Inte ett skit. Ligg hema och ät värktabletter

Om du tar vaccinet nu, får du EN specifik antikropp. Om två- tre år när den här kommer tillbaka i muterad form har du inte en ända egenproducerad antikropp.



Jag är såååå jävla less på denna hysteri. Bara därför, så blir det väl jag som trillar av... :p

2009-11-04 @ 07:09:40
Postat av: Kicki

Hej vi tog sprutan idag allihopa vi tänker varför inte ta den? Rätt eller fel nu har vi tagit beslutet och slipper gå och fundera mera. man önskar ju att alla sa samma sak. Du måste verkligen kolla upp den där knölen!

Kram

2009-11-04 @ 20:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0