Nu njuter jag

2009-11-12 @ 21:35:59
Sitter med ett glas vin, är ledig i morgon och ska ner på stan och leta vinterstövlar. Jag har så länge sökt efter ett par stövlar som både är snygga och praktiskta, men har inte hittat några än. I och med att jag går till jobbet skulle jag vilja ha ett par stövlar som jag kan gå till och från jobbet med och ändå ha de på mig under dagen. I dag får jag alltid lägga ner ett par skor jag ska ha på mig på jobbet bara för att mina promenad skor är så fula. Det är inte lätt att hitta både och verkar det som, men jag ska göra ett försök i morgon. Jag bestämde mig först vid lunch idag att jag vill vara ledig i morgon, för jag känner att jag behöver tid för mig själv och bara kunna vara. Men jag ska även röja lite i mina garderober. Nu ligger mina tröjor och leggings som en enda stor röra att jag inte ser vad jag har. Sen behöver jag verkligen ta en röjning i linneskåpet. Jag började lite efter middagen och fick ihop en halv svart säck med gamla handdukar, lakan och örngott. Snacka om att man har samlat på sig örngott med åren! Nu har de legat år ut och år in utan användning så det kändes skönt att få bort ett gäng. Gamla lakan går åtminstone åt som trasor som är skitbra att ha när man putsar fönster. Men handdukarna vet jag att de bara kommer att ligga för man har sina favoriter som snurrar. Att jag sen får för mig att byta färg får jag ta då. Just nu är det bruna och beiga som passar bäst i badrummet. Jag en tid letat efter ett rosa duschdraperi men inte lyckats hitta nåt, men när jag väl gör det vill jag ha några rosa handdukar till det. Brunt och rosa är så satans snyggt ihop. Lägger ni mycket tid och pengar på heminredning eller vad lägger ni mest pengar på? För mig går det i vågor, ena stunden är det kläder och andra saker till hemmet. Det beror helt vad jag är på för humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0