ONTO

2009-10-08 @ 20:35:55
Insåg att jag inte skrev en enda mening igår... Men ibland känner man inte för det eller så är det en massa annat man ska göra. Sjukt nog så känner man en press att skriva varje dag i och med att man inte vill tappa nån läsare. Men å andra sidan gör jag det mer som en rolig grej och de som vill läsa min blogg gör det. Direkt efter jobbet igår åkte jag och veckohandla och sen var det natti natti för mig. Jag och en arbetskamrat har haft med oss matlåda istället för att gå till matsalen och för min del har det bara blivit lite yoghurt och macka och det klarar man sig inte långt på. Vid tre tiden är jag helt luddig i skallen så jag får nog ändra på det. Vi tänkte vi skulle äta matlåda under en månad för att kunna göra nåt skojigt för de pengarna istället. Det är i varjefall en tusenlapp i månaden, även om det inte är så mycket för en dagens varje dag. I går bokade hon och jag en weekend till Västerås och det ska bli roligt. Vi tar med oss Malin och hennes yngsta så de också får en myshelg, men Malin vet inte om det för det ska bli som en present. Jag har aldrig varit där så jag hoppas det är nåt att se. I dag fyller Malin 11 år men hon är hos sin pappa och kommer i morgon och då ska vi ha ett litet kalas för henne som hon inte heller vet om. Jag har bjudit hem några kompisar från hennes klass som jag ska bjuda på tacos, så jag hoppas hon kommer att bli glad i morgon kväll när de kommer. I kväll har jag letat som en dåre efter en present och det är inte det lättaste. Hon är ju i den åldern när hon själv vill kunna köpa det hon vill så det enklaste är att ge pengar, men jag köpte ändå lite fina kläder som jag tror hon kommer att gilla. Jag var först en liten sväng till Rusta för där finns det alltid nåt och då blev jag något snopen kan jag säga, de har börjat julpynta! Det var julbockar och kulor överallt och då menar jag julgranskulor... Jag tycker det verkar som om de börjar julpynta tidigare och tidigare för varje år eller så är det jag som blivit mer och mer vimsig. Förra året sa jag till mig själv att jag ska börja köpa julklappar i tid det här året, men jag är nog snart där likförbannat, i sista minuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0