En maträtt med banan

2009-09-12 @ 19:01:26
Jag skriver alltid matschema för en hel vecka och hade bestämt mig för att göra en rätt med kyckling och banan. Det blev helt super och en rätt som jag tänker göra igen.
Först värmde jag olja och curry, sen hade jag i lök så den fick bli mjuk. Därefter lade jag i kycklingen som jag skurit i bitar och stekte de gyllenbruna. Sen hade jag på buljong och 3dl vatten+2 klyftor vitlök. Bara den doften var helt underbar! På med matgrädde blandat med idealmjöl. Sen hade jag på flytande kyckling buljong och honung + salt o peppar. Jag gillar lite sötare mat så jag tog ganska mycket honung. Till sist hade jag i en mosad banan som var ganska brun.

En helt underbar rätt!

Ingr.
Olja
1 gul lök
2 klyftor vitlök
½ köttbuljon + 3dl vatten ( som jag värmde i mikron)
Idealmjöl blandat med matgrädde (2,5dl)
kycklingbuljong (flytande)
honung
1 banan (mosad)
salt o peppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0