Tog vara på tillfället

2009-09-21 @ 20:01:23
Det är inte alltför ofta man får tokstädryck, men idag fick jag det och har dammat allt jag kan tänka mig. Jag samlar på änglar och har en hel del ovanpå garderoberna i sovrummet och där kan jag erkänna att jag inte dammat på ett bra tag. Gissa om det var äckligt! Det korvade sig av damm. När jag var klar med det fortsatte jag med andra ytor man heller inte gnuggar så ofta på. Hjärnan är i högvarv i tankarna på jobbet jag sökt och det går inte att sluta tänka på det.  I dag när jag kom hem från jobbet var det så skönt för jag hade maten serverad. Tänk så gott det är att äta när man inte behövt tillaga den själv. Visst är det konstigt? Även om det är en hur enkel rätt som helst så är det ändå så mycket godare. Nu börjar den här mörka tiden att närma sig mer och mer så snart är det mörkt när man går hem från jobbet till och med. Det enda som är mysigt med att det blir mörkt så tidigt är att man kan tända en massa ljus överallt. Jag älskar att tända ljus lite överallt, helst med doft. Just nu luktar det bara rengöringsmedel och ättika här hemma. Jag har sprutat hela badrummet med ättika för det är helt kanon mot kalk. Sen måste jag erkänna att jag tycker om den doften. Allt som sticker lite i näsan så som smörgåsgurka, vinäger och HP. Nu ska jag ta fram lite kort från helgen som jag lovade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0