Mina barn

2010-08-10 @ 20:06:24
Herregud vad fort tiden går, nästa vecka ska min lilla Lucas börja på 6års verksamheten. Jag tycker inte det var längesen han började på dagis. Man glömmer fort hur det var när han började på dagis, men vad jag kan minnas gick det oerhört bra. Han har verkligen älskat att gå på dagis! Nu står man här som förälder inför mycket nytt. Hur kommer det att gå, kommer han att trivas och allt det där. Så länge barnen är små är det givetvis mycket lättare, men när de sen börjar komma upp i tonåren finns alltid risken för att det kan gå snett på många sätt. Min lilla tjej, som inte längre är så liten, fyller 12 i år och hittills har allt gått jättebra för henne. Hon trivs kanonbra i skolan och har ett stort intresse för att lära sig nya saker. Dessutom är jag är en väldigt stolt mamma som har en jättefin relation till henne och vi älskar att umgås med varann. Hon vill alltid följa med mig och handla och det tänker jag ta vara på så länge jag bara kan. Det är oerhört mysigt! Hon vill ofta bara sitta i min närhet och killa mig på ryggen, som hon vet att jag älskar. Jag får så mycket kärleksförklaringar i både ord och skrift att jag blir alldeles rörd. Det är kärlek det! Ärlighet är nåt jag verkligen vill att mina barn ska stå fast vid och min tös har alltid varit öppen och ärlig oavsett om det är något hon gjort fel. En sak har jag lärt mig och det är att inte bli arg när de öppnar sig och är ärliga, men om de går bakom ryggen eller ljuger blir jag skitbesviken.

Ärlighet varar längst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0