En dag och natt med pyssel och flytt

2010-10-03 @ 21:17:13
Vi hjälpte grannen med tapetsering och det är så mysigt att umgås på det sättet även om det kan finnas roligare sätt att umgås på. Till kvällen åkte vi alla ner och åt på Dragon och det var så otroligt gott. Det är så kul att se Lucas äta som en häst! När vi kom hem följde grannen med oss hem på ett glas vin och vid 23 tiden var det natti dags, men då satte jag igång ordentligt. Jag hade bestämt mig för att få bort byrån i badrummet och gav mig inte förrän jag var klar. Det blev byte av kläder från det ena stället till det andra och byrån åkte in i Lucas rum igen (där den stod från början). Min trötthet blev till överskott istället och jag kunde inte lägga mig. Men när klockan va 01 kände jag att ögonen ramlade ihop. Då var jag så uppvarvad och hade svårt att somna och jag låg och funderade över hur jag skulle fortsätta morgondagen. Vid 7 vaknade jag och fort upp som en raket och började omedelbart med att flytta i ordning det jag inte hann med. Jag var i alla rum och bökade och rätt som det var stod jag i Lucas rum och möblerade om. Min gubbe blev irriterad på mig och sa att jag måste sluta, men då blev jag bara irriterad. Har jag börjat måste jag slutföra det oxå. Lucas röda lilla lackbord åkte ut, som jag trodde han ville sitta och rita vid. Nu är jag nöjd för det blev en stor och fin yta för honom att leka på. Sen var det tvättstugan nästa. Då ringde grannen och ville ha lite hjälp med att sätta upp beslag till gardinstängerna och det fixade jag alldeles själv. På det blev jag elektriker för en dag också. Jag var så stolt över mig själv! Hon hade köpt en ny lampa där det inte fanns någon kontakt (som är typiskt Ikea) så jag tog den som satt i gamla lampan och kopplade i hop den blåa med den blåa och den bruna med den bruna och vips så fungerade den. En sån gång blir man ganska stolt över sig själv! Det var lite läskigt för kontakten i taket hängde på trekvart så vi fick slå av strömmen. Men fixade det gjorde jag trots att jag haft en låg dag hela dagen. Hoppas på en bättre dag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0