Lördag

2010-09-11 @ 16:35:08

Idag vaknade jag tidigt och kände för att ta en tidig och mysig frukost i lugn och ro, men lillpojken hann komma in och busa i vår säng innan så det blev ingen lugn frukost. Men efter frukosten bestämde jag mig för att ta en långpromenad och det var så skönt. Det luktade så gott ute och var en helt perfekt luft för att promenera. Jag mötte den ena gamla farbrorn efter den andra med ett leende på läpparna. Då brukar jag tänka, vad mysigt att vara pensionär och kunna göra dagarna till vad man vill. När jag kom hem kände jag mig lättat inför massagen, som min kära granne sett till att fixa. Det är bra med vänner som har kontakter med sånt man har behov av... Jag fick mig en genomkörare på en timme och hade jättemycket knutar på hela ryggen och jag lovar det gjorde ont. Nu sitter jag med ett glas vin och ska på middag hos en av våra campingvänner. Vår älskade Lucas vet inget för vi vill överraska honom då det är en av hans bästa sommarvän vi ska till. Är det nåt jag hatar så är det att åka buss och det måste vi göra idag för att komma dit. Dessutom måste vi byta buss! Hem får det nog bli taxi för jag kan tänka mig att Lucas är så trött å inte orkar ta buss och när man ska hem vill man göra det fort.
Hann iväg för att köpa mig ett par svarta walkingskor innan massagen och i affären kändes de så himla bra, men nu när jag gått med de hemma känns de för trånga. Jag blir så less på att köpa promenad skor! Jag har halvnr och det spelar ingen roll för antingen är de för stora eller för trånga eller korta. Så de åker tillbaka i morgon och får då titta efter nåt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0