Klantigare än klantigast

2011-01-12 @ 20:07:59

Har suttit i arkivet hela dagen för att få ordning och reda. När jag skulle gå hem kände jag att det hade varit skönt att ha haft bilen för det både blåste och snöade. Men nu hade jag turen att få skjuts av en kollega och det var värt hur mycket som helst. Då kom jag dessutom tidigare till skolan. Jag stannade till i affären för att handla dagens middag, igen. Det blev pizza för storgubben och potatisplättar till lillgubben och båda blev nöjda. Själv är jag fortfarande lite försiktig med att äta mat för jag har varit lika uppblåst i magen idag. När jag kom hem satte gaserna igång och det lät som en häst som frustade och kändes som om ballongen sprack.. Men skönt var det :). När vi satt vid bordet och myspratade fick jag för mig att börja pilla ner all jävla stearin som aldrig brinner upp endes sidorna på blockljus och poff sa det så stänkte det stearin över hela mina armar och halva bordet samt att duken blev helt förstörd. Vi skrapade upp all stearin på bordet och torkade av det med såpa så det blev jättefint igen. Då började jag att skrapa stearinet på duken, hade på fullt med medel, men poff sa det så låg kanten av duken på ett värmeljus som stod på bänken. Jag vek ihop duken snabbt som ögat så det hann aldrig bli nåt värre. (det har jag inte vågat tala om för storgubben...) Lillgubben gick och hämtade hela sin låda med ritmaterial och skulle rita och då ställer jag mig och petar på dessa jävla ljus igen. Gissa vad som hände, jo, det stänkte stearin över precis hela bordet igen, på mina armar plus att Lucas fick lite på pannan. Det är klantigare än klantigast kan man säga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0