Vill bara hämta Lucas!

2011-05-10 @ 16:15:35
I morse när vi skulle cykla till skolan hade klockan hunnit bli lite väl mycket och barnen p skolan hade hunnit gå ut när vi kom. De går nämligen ut vid 8 och sen ringer det in vid 8.20 igen. Lucas är inte van vid att komma när alla gått ut så det kändes inte rätt för honom och han stod bara där på kullen när jag cyklade iväg. Han ropade flera gånger och jag ville inget hellre än att vända och krama om honom men jag var ju tvungen att åka för att hinna till jobbet innan 8.30! Jag vet att han springer iväg till de andra barnen bara jag åkt därifrån, men det är ändå så jobbigt att se ens barn ledsen. Efter sommarlovet när han börjar i första klass ska hans bästa kamrat byta skola och det är något jag bekymrar mig över redan nu. Med tiden finner han garanterat en ny kompis men det kan ta tid. Så risken att det kommer att bli som en ny inskolning i ettan är ganska stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0