Min lördag

2012-10-20 @ 18:47:31
Det är så sjukt, i morse fick vi gå upp vanlig tid, 05.30 på grund av att lilleman hade kissat i våran säng.
Han måste tvättas av och vi måste byta sängkläder, så hur lätt är det att somna om då?
Min käre man gick upp och bryggde kaffe och jag lade mig raklång på sängen en stund till för är det något jag älskar så är det att sova. Pulsen steg och jag kände att jag nästan blev förbannad över att jag inte kunde somna om, men till slut gjorde jag det och klev upp vid 08.30. Tittade ut och kände; det här blir en inne och hemmadag.
Jag ringde min kära Sofie för att höra hur det är med den nya familjemedlemmen och när hon och jag pratar rinner tiden iväg. Vi har en förmåga att prata om allt å inget. Sen hoppade jag i badet och nästan somnade om, men då kom fina Malin in och frågade om vi inte kunde åka upp till Gränby en sväng, så det gjorde vi. Jag fyndade 2 läderskärp för 30:-/st och en marinblå jacka till mig själv. Jag har länge letat efter just en marinblå jacka men inte hittat någon så jag blev superglad när det fanns en på HM för bara 249:-, på barnavdelningen. Ibland har jag turen att jag kan ha stl 170 och den här gången hade jag det :)
Sen gick vi till Cubus och där hittade jag en jacka till lilleman, men ni ska inte tro att han vill ha den! Den var SÅ ful tyckte han. Det får bli en retur och han får gott ha den jackan han har ett tag till och nästa gång får han följa med. På vägen hem satt jag och Malin och pratade om hur sjukt det är när det gäller priser egentligen. Jag köpte en jacka till mig för 249:- medans den jag köpte till Lucas kostade 299:- på kampanj.
 
Idag var det Malins tur att fixa middag och det blev så gott!
Hon bjöd på kycklingfilé med curry, lime, cocosmjölk, lök och vitlökssås.
Så nu vet jag vem jag ska anlita på helgerna i fortsättningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0