Ta hand om mig själv

2013-01-14 @ 18:11:00
Den här helgen har jag faktiskt gjort mycket som känts bra för mig själv.
I lördags sov jag ut ordentligt och sen tog jag mig en rask promenad ner på stan för att klippa mig.
Vägen ner till stan är längre än man tror. Det tar ca 40 minuter att gå hemifrån och det är en precis lagon promenad. Att på det få håret fixat var helt underbart. Den här gången blev det kortare än vanligt så det kändes lite ovant i början. Nu ska jag sätta lite mera färg på det bara. När jag kom hem kände jag faktiskt för att ställa mig vid spisen så jag fixade till en god kycklingrätt som passade oss alla. I lördags var jag ovanligt trött och tog resten av kvällen i soffan med mysdress. I går, söndag, tog jag och två vänner en långpromenad till vedyxa skogen och det tog allt som allt 1,20. Det var ju så fint väder, men lite småkallt så vi blev så rosa och fina om kinderna.
Det blev ett varmt bad och en Johan Falk film som avslut på söndagen. 
Mina situps har jag också kört på med så nu har jag en rejäl träningsvärk i både rygg och mage, men på ett skönt sätt. Min höft har spökat en längre tid och efter långa promenader kan det göra riktigt ont, men idag var jag till sjukgymnasten på jobbet och hon konstaterade att jag har skolios i ryggen. Halva ryggen är mer tränad på grund av att jag är lite sned, vilket gör att jag har överansträngt min höft. Så nu ska jag vila ifrån promenader och har fått ett par övningar jag ska göra. På fredag ska jag börja träna lite styrka. Det har jag tänkt på så länge, men har aldrig kommit till skott. Så nu jäklar ska jag sätta igång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0