En mode fråga

2009-04-08 @ 10:57:49
I detta inlägg tänkte jag vi skulle diskutera mode.

Vad är egentligen mode?
Efter allt man läser om mode kan man ju börja undra vad det ordet verkligen står för.
Du ska köpa den senaste väskan, klänningen, kjolen, skon eller ha den senaste färgen, vad?
Ska jag vara ärlig så har jag kommit fram till att man är mer modeinriktad om man klär sig i det som inte alla andra har.
Hur roligt är det att gå på restaurang och se två andra kvinnor bära likadan klänning eller blus?
Eller sitta på bussen och se en annan kvinna ha likadana stövlar som du?
Då tycker i varjefall jag att det inte alls är lika roligt. Att däremot bära något som sticker ut och är lite annorlunda, det är mode för mig för det är min egen stil. Nej, det är skrämmande vad ordet mode har fått ett ideal!
När jag läser modebloggare förvantar jag mig att de ska vara modeller, men det handlar i stort sett bara om det senaste du ska bära. Om jag vill ha en rosa tröja och det inte är mode får du leta ihjäl dig innan du hittar din den där rosa tröjan. Som för ett tag sen, då letade jag efter ett par oranga leggings. Tror ni jag kunde hitta det nånstans?
Nej, den färgen fanns tydligen inte med på mode listan. Till slut hittade jag ett par nylon strumpbyxor som jag glatt köpte. Nu helt plötsligt kan man se lite mer av orange, men inte mycket. Så hur påverkas vi egentligen av detta mode? Är det en mode docka vi vill vara? Jag ser redan på min dotter som är 10 år hur hon har påverkats av allt kring mode och då mår jag så illa. Hon är bara barnet och ska så få vara i många år till. Hon kan fråga mig om hon kan en viss färg på sina strumpor till sina byxor och då har det gått långt!

Va den du är och stå för det! Klä dig i det du trivs i och låt det vara ditt mode!

Kommentarer
Postat av: Sophy

mode kan köpas för pengar men inte stil.

Jag tycker att mode är det som någon påstår är "trendigt" nu. Personlig stil o smak e ngt helt annat men kan va en kombination av "dagens trend" o "vanliga" kläder.

2009-04-08 @ 11:28:31
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-01-13 @ 00:08:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0