Nu är det över

2009-08-23 @ 21:22:36
Jaha, nu har vi packat ihop för den här säsongen. Ärligt talat kändes det faktiskt skönt att komma hem idag och veta att vi nu kan planera annat på helgerna. Hösten närmar sig med stormsteg och alla kurar in sig med tända ljus framför teven. Det är det enda jag tycker är mysigt med hösten, att tända massor av värmesljus överallt. Annars är jag ingenting för vare sig hösten eller vintern. Jämför man en gård som våran så är det som natt och dag en sommardag och vinterdag. Man ser knappt ett endaste barn på gården när snön lagt sig. Om jag jämför när jag var barn så älskade jag att vara ute och bygga grottor och åka pulka, men å andra sidan bodde jag på landet som barn. Mina barn får växa upp i en lägenhet och man får använda en helt annan typ av fantasi när man bor i stan. Så är det i och för sig över lag idag, barn som bor på landet tror jag inte alls kräver lika mycket som barn som bor i ett tätbebyggt område. Tiderna förändras och det gör vi också, men vissa saker kan jag tycka går åt helt fel håll. Nej, man ska ta en dag i taget som mamma säger. Lev, njut och ta vara på livet för man vet aldrig vad som kan hända. Så tänkte jag när vi alla tog farväl av varann på campingen. Vi ses nästa sommar säger man och tänker inte så mycket mer på det. Men så går drygt 7 månader och hur mycket som helst har hänt under den tiden. Så lev, njut och må gott så mycket och länge du kan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0