En helg med lite blandat

2010-03-08 @ 09:31:58
I fredags efter middagen överraskade vi Malin. Hon ville så gärna åka till min systerdotter så vi sa att vi ska åka bort och att hon skulle packa en väska för två nätter. Hon blev alldeles till sig och frågade om vi skulle åka tåg, flyg eller buss. Det får du se, sa vi. Vi tog bussen ner på stan och sen bytte vi buss mot Lövstalöt och då fattade hon. Hon blev SÅ glad. Vi hade ju inte sagt nåt till Sofie heller om att vi skulle komma, så hon stod som frågetecken när vi kom. Det blev en sen kväll, men otroligt trevligt. Då det var så satans kallt på natten bestämde vi oss för att sova kvar. Att vakna borta kan ibland vara jobbigt, men den här gången kändes det jätte mysigt. Solen sken och snön smälte från taket och det kändes verkligen som vår. Sen skjutsade Sofie hem oss för att gubben skulle börja med den nya väggen. Istället för att jag skulle vara i vägen åkte jag med Sofie hem igen. Malin var redan där i och med att hon skulle sova där en natt till. Jag tog en öl och sen beställde vi hem mat och sen blev jag helt slut. Jag lade mig på soffan och vilade en stund och det var ganska skönt att inte behöva tänka på Lucas. Han va hemma och hjälpte pappa med väggen... Men senare kände både jag och Malin att vi ville åka hem så det gjorde vi. Gubben hade hunnit med att sätta upp alla balkar så igår var det bara att fortsätta. Vi åkte och köpte gipsskivor, som knappt höll på att få in i bilen... Det sågades och skruvades så nu är det slipdamm precis överallt! Men väggen blev superbra så när det väl är tapet uppe kommer det att bli så fint. Datahörnan blir inte stor men fullt tillräcklig och vardagsrummet känns mer som ett vardagsrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0