Lördag

2011-10-01 @ 18:21:37

I går hade vi en mysmiddag med svärmor och svärfar och tittade på Idol. Sen började ögonen att vicka och det vara bara till att gå å lägga sig. I morse kom lillfisen o bråkade i sängen så det blev inte så mycket till sovmorgon, men det är ändå skönt att veta att man är ledig och kunna ta sig en lååång frukost. Gubben stack iväg och fixade lite i boden där vi har husvagnsprylarna och Lucas var på kalas, så jag och Malin satte oss på balkongen och myste i solen. Sen blev lilldamen rastlös och tjatade om att göra nåt och jag kan inte fatta att barnen idag har så dålig fantasi! De kan inte undehålla sig själva och man ska tala om vad de ska hitta på eller vilka de ska ringa. Men nu har stumpan åkt ner på stan för att gå på bio med en kompis och då vet jag att hon gör nåt som hon gillar. Ikväll har min vän vinkväll så jag kanske går upp dit en stund. Jag vet att min gubbe tycker det är skönt att sitta själv vid datorn så jag behöver inte få dåligt samvete. Vi har två helt olika behov och det är nog ganska så bra ibland för då kan vi acceptera varandras intressen. Han gillar att sitta hemma medans jag gärna sitter och pratar med någon. Nu har Lucas en kompis hemma o de sitter och spelar, men herre gud vad han är oförskämd! Han slängde upp fötterna på bordet, rapar och skriker hela tiden. Sen kissade han på grannens blomplank och då jäklar blev jag fb! Han är ett år äldre än Lucas och har ingen som helst uppfostran. Det är ju inte grabben det beror på utan hans föräldrar och de verkar inte bry sig vad han gör överhuvudtaget. Det är då man undrar hur ens egna barn beter sig när de är borta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0