Djupa tankar

2012-04-07 @ 11:28:36
Idag frågade Lucas mig om jag har rökt. Ja, men jag slutade när du låg i min mage sa jag då. Ja, för det är farligt för barnet annars sa han, helt allvarligt. Då frågade jag honom hur längesen det är som jag slutde att röka och han var ju helt införstådd med att det är lika längesen som han är gammal, men då satte hjärnkontoret igång... Jag blev själv djup och började tänka på att vi egentligen är äldre än vi är. Ett människorår är 7 hundår och hur har man egentligen kommit fram till det? Då kan man ju lika bra säga att vi är så gamla som vi är plus  månader :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0