Fantastiskt recept med kyckling, curry, vitlök och honung

2012-09-07 @ 18:23:10
Go kväll.
Dagen har varit skitbra och gått hur fort som helst. När jag kom hem var jag verkligen taggad för att göra middagen så jag ställde mig direkt för att förbereda den i hop med ett glas vin. Det är fredag de!
 
Till att börja med strimlade jag upp kycklingfilé i bitar. Jag stekte på dom i hop med 2 vitlökskyftor och 1 msk curry, salt och peppar till en gyllenebrun färg. Sen hade jag på cocosmjölk med lite idealmjöl och lät det stå och puttra i ca 15 min. Sen lade jag in 250g broccoli och 2 morötter i stavar som jag drog på en fet sträng honung på. Det stod och puttrade i ca 20 min. Till det hade vi klyftpotatis med smak och jag lovar att det var en helt underbar middag. 
 
Prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0