Kan man bli mer hjärntvättad?

2009-10-06 @ 20:51:25
Det finns nog inget annat som är så svårt att förstå som det här med pensionen. I dag hade jag ett personligt möte med en från Söderbers och Partners som skulle visa mig lite kring min pension och jag trodde att jag fattade när jag väl satt där, men nu när jag kom hem och skulle berätta för gubben var det som helt bortblåst. Det är PPM, ITPK och allt vad det nu är. Jag fick rådet att avsätta 6000 kr till en fond där pengarna kan växa och skulle man vilja ta ut sin vinst (om det blir nån) så behöver man inte betala nån vinstskatt. Det kan inte vara möjligt! Här i Sverige kan vi väl inte göra nånting utan att behöva betala skatt?! Så nu står jag på ruta ett igen och måste ta ett samtal till för att sätta mig in i det bättre. Det känns ju inte så himla roligt att tänka på pensionen när jag vill leva här och nu, men självklart vill jag kunna unna mig nåt bra även som gamling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0