Ångest ångest åter ångest

2010-08-12 @ 08:17:43
Nu är jag så trött på denna ångest som slår till helt utan förvarning. Hjärtat slår så fort att jag kallsvettas, händerna skakar som på värsta alkoholisten och jag känner mig helt förvirrad. Att ha fyllt 40 år och inte kunna njuta av livet och må bra är något som ger mig många tankar. Överallt finns det människor som mår dåligt på många olika sätt men det är bara det att man inte pratar om det. För mig känns det så mycket bättre att prata om det och jag har försökt att vara så öppen som möjligt med mina psykiska besvär. När jag rasade var det ingen som fattade det eller kunde tro det om mig. Jag är fortfarande den jag är men samtidigt inte för jag känner inte alls igen mig själv sedan jag började med min nya medicin mot bipolär. Den har dämpat mig så pass mycket att självkänslan är nere i skoskaftet. Ska till min läkare idag och ta upp om hur jag känner. Jag är så trött på att aldrig hitta den nivå som passar mig när det gäller medicin. Undrar hur folk mådde förr i tiden? Då pratade man aldrig om psykiska besvär och folk fick gå och må dåligt livet ut. Det vill verkligen inte jag göra och ibland känns det som om man inte orkar med detta! Va fan, jag har två underbara barn, en helt fantastisk man, ett hem och fast jobb. Men likförbannat sitter jag i den här! Nu vet jag i och för sig att det finns i generna, min mamma är djupt deprimerad och min pappa var graft mano. Det är många gånger jag blir så arg och ledsen över att mamma valde att behålla mig när hon ändå inte skulle klara av det. För mig är mina barn det bästa som hänt mig! Om jag ändå bara kunde njuta av det och få må bra!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för din kommentar. Jo det är ett helvete att leva med en ätstörning. Inte bara vid maten som så många tror.

Utan 24 timmar om dygnet.



Jag har varit inlaggd vilket är det sämsta beslut jag har tagit. Då personalen på våran psyk avdelning. Bara sitter i personalrummet och snackar skit. Trycler man på knappen för hjälp tar det ca 5-

2010-08-12 @ 14:44:47
URL: http://livetmedanorexia.blogg.se/
Postat av: Hanna

5-10 min innan dom kommer. Fast dom inte är upptagna med andra patienter. Säger nu får du gå och äta ingen koll eller stöd fast man ber om det.



Jag får då mera stöd av min teraupet och dagvård som jag går på här i sandviken.

Samt så ska jag kämpa nu så jag KAN börja jobba om exakt 1 vecka. Med min tävlingsimsgrupp. Men då måste jag äte bättre än under sommaren, Dock från land hela tiden i 2 veckor pga total träningsförbud, Min puls och fysiskt så tar kroppen stryk.



Din kommentar gav mig hopp och enrgi. Helst nu när kah ska till Högbo och äta med mormor. Första gången på evigheter som jag äter ute bland massa folk. Lite små nervöst.

MEN JAG SKA KLARA DET.



Hoppas du får hjälp av läkarn. Så du orkar med

livet och dina barn. Utan att känna den jävla ångesten.

STYRKE KRAMAR HANNA

2010-08-12 @ 14:49:10
URL: http://livetmedanorexia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0