En spännande situation

2010-03-31 @ 23:09:46
Som ni sett i tidigare inlägg har jag fått en del anonyma kommentarer, som visade sig vara en kollega till mig. Personen ifråga vågade aldrig stå för sina åsikter och gick istället till min VD och skvallrade. Jag blev inkallad till min VD som lade fram en utskrift från ett av mina inlägg och ville att jag skulle förklara det. Jag hade inga som helst problem med det i och med att jag står för det jag tycker och att jag sen har skrivit om det spelar ingen roll. Denna fantastiska människa kan ju inte må bra och inte ha särskilt mycket att göra om man har tid att springa till sin VD för att förmedla vad en kollega skrivit om vad den tycker och känner. Anser man detta så hemskt går man väl (om man nu är normal) direkt till personen ifråga och särskilt om man kommer ifrån personalavdelningen, då om nåt ska de vara lyhörda. När jag berättade för min VD att jag aldrig nämnt några namn, men att den anonyma kollegan gjort det med att avslöja vår VD-s namn, blev det en stark reaktion. Det hade den anonyma kollegan aldrig sagt något om utan ville bara hänga ut mig för att jag skrivit om något som inte är vare sig främmande eller förbjudet. Nu hade jag och min VD en helt öppen dialog och han höll med mig om att det är fegt att inte stå för sina åsikter, vilket han tyckte att jag gör, så vi avslutade samtalet med klarhet om vart vi står, vilket min anonyma ovän garanterat inte hade hoppats på. Det den här typen av människan inte har förstått är att den sårat min chef mer än mig genom att göra allt detta. Min chef och jag hade redan haft en öppen och ärlig dialog, men som nu helt plötsligt ville förvärras på min bekostnad. Då har man inte mycket till hjärta! I dag hade jag och min chef ett samtal om allt detta och vi är helt klara med vart vi har varann och vad vi känner och tycker, vilket det hela handlade om redan från början.Då framkom det även att den anonyma kollegan även gått till min chef dagen innan för att berätta detta (den "stora" händelsen), men ska verka oskyldig till att vara samma person som sprungit (det första den gjorde på måndag morgon) till min VD. Snacka om att missbruka sitt förtroende! Här har man trott gott om de flesta i alla år, men tänk vad man kan missta sig! Oärliga och falska människor är det värsta jag vet! Men jag ju lärt mig nåt nytt i det här i varje fall, man går tydligen inte till sitt jobb för att jobba, vilket jag gjort i alla år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv gärna något!

Behöver du hjälp med din blogg? Letar du designer? - www.bloggdesign.nu
Trackback
RSS 2.0